#seafood

Rezeki hari jumaat.. Jiran mintak tolong buatkan.. 🙂 Bahan-bahan 70gram butter 70gram gula 70gram tepung gandum (diayak dahulu) 200ml susu segar 4biji telur (asingkan telur putih dan kuning) 5 keping slice cheese Beberapa titis esen vanila Cara membuat 1) carikkan slice cheese kecil-kecil dan kemudian campurkan bersama susu segar 2) kemudian masukkan slice cheese bersama susu segar kedalam periuk, gunakan api perlahan dan kacau sehingga slice cheese tersebut cair. 3) kemudian masukkan batter dan kacau lagi sehingga betul2 larut. 4) tutup api dan biarkan sebentar 5) pukul putih telur bersama gula sehingga menjadi meringue (bertanduk) 6) masuk kuning telur kedalam bekas lain dan pukul kuning telur tersebut sehingga kembang 7) kemudian masukkan kuning telur tersebut kedalam adunan cheese tadi, kacau sehingga betul2 larut. 😎 kemudian msukkan tepung sedikit demi sedikit dan kacau..pastikan adunan tidak berketul, 9) setelah semua betul2 larut dan x berketul baru masukkan meringue sedikit demi sedikit kedalam adunan tadi. 10) akhir sekali baru letak esen vanila Cara bakar 1) sapukan keliling loyang dengan mentega, bawahnya letak kertas minyak.. Gunting ikut bentuk bekas tersebut 2) panaskan air untuk letakkan di bawah loyang tersebut 3) bakar dalam suhu 170darjah selama 20minit kemudian turunkan suhu kepada 140 selama 40minit.. (ikut oven masing-masing) credit : Qalisya Lisya Illa‎ .   #instaselfie     #sedap     #makanan     #ibu     #terbaik     #viral     #resepi     #resepimudah     #seafood     #delicious     #delish     #instashare     #cooking     #malaysia     #western     #foodporn     #instagood     #masak     #minuman     #cuisine     #instaseleb     #mahn     #omnomnom     #breakfast     #kuihraya     #tag     #sayangketatsendatpadat     #resepi  _ala_kampung


0💬Normal

푸켓여행 마지막 일정은 선셋크루즈 디너~ ㅋㅋ 사람이 너무 없어서 크루즈 하나 전세 내고 놀았다는... 배타고 일몰 보면서 맛있는 씨푸드 디너 냠냠! 공연 재미있다기보다 직원들이 한데 어울려 다같이 노는게 더 재미있었다~ 배 위에서 여기 저기 안내도 해주고 사진도 많이 찍어준 여직원 넘 예쁘고 친절해서 고마웠다! 팁은 넉넉히~ . . #태국여행 #여행스타그램   #thailand   #선셋크루즈⛵️ #선셋크루즈디너 #씨푸드디너   #cruise     #seafood     #dinner   #선상파티 #배위에서⛵ #해산물파티 #뷰가예술 #맛있다😋


0💬Normal

  #homemade   mango crepecake🥭


1💬Normal

RESEPI SAMBAL BUAH CERMAI MEMIKAT JIWA Pernah dengar sambal cermai tak? Mungkin ada yang pernah dengar tapi tak pernah rasa. Sebab cermai ni selalunya orang buat jeruk atau makan dengan colek je. Hari ni KekMi nak share cara nak buat sambal cermai. Jadi boleh la korang tukar selera dari sambal belacan jadi sambal cermai hari ni yer. Bahan bahannya: Buah cermai muda 3-4 biji cili padi Sedikit belacan Sedikit garam Gula secukup rasa Cara nak buatnya: 1. Tumbuk lumat cili padi. 2. Masukkan garam, belacan ke dalam batu lesung dan tumbuk bersama cili tadi. 3. Masukkan buah cermai muda dan tumbuk hingga hancur. Bijinya pun tumbuk sekali kalau boleh biar sampai lumat. 5. Akhir sekali masukkan gula. Gaul rata. Kalau agak pedas sangat boleh tambah gula lagi. Ikut tahap kepedasan dan selera masing masing. 6. Dah siap dan boleh dihidangkan. Makan dengan nasi memang sedap. Kalau nak makan macam tu je pun boleh tapi jangan tumbuk buah cermai sampai lumat, tumbuk bagi pecah je. Itu sahaja resepi KekMi minggu ni. KekMi izinkan korang untuk share resepi ni kot kot ada yang lain dalam frenlist pesbuk korang nak terai resepi cermai ni. Selamat mencuba.   #instaselfie     #sedap     #makanan     #ibu     #terbaik     #viral     #resepi     #resepimudah     #seafood     #delicious     #delish     #instashare     #cooking     #malaysia     #western     #foodporn     #instagood     #masak     #minuman     #cuisine     #instaseleb     #mahn     #omnomnom     #breakfast     #kuihraya     #tag     #sayangketatsendatpadat     #resepi  _ala_kampung


0💬Normal

Makasih kk dah mampir k kedai karai ramen.   #beef   spicy ramen   #seafood   spicy udon   #yaki   udon


0💬Normal

•Cucinare non significa solo leggere una ricetta: è una questione di sensibilità, di rispetto degli ingredienti e dei tempi di preparazione. Cucinare è come amare: o ci si abbandona completamente o ci si rinuncia• [  #troccoli   con   #bisque     #gamberoni     #vongoleveraci  ] . .   #pesce     #fish     #food     #foodporn     #instafood     #pescefresco     #cucinaitaliana     #mare     #homemade     #foodblogger     #bisque     #italianfood     #cibo     #instagood     #italy     #seafood     #pasta     #foodphotography     #cannavacciuolo     #estate     #foodie     #foodlover     #pesca     #ciboitaliano     #italia     #delicious     #dinner  


0💬Normal

Classic Fried Shrimp 🍤 & Delicious Lobster Bisque 🦞 Great casual dining day or night!   #seafood     #summereats     #longislandeats     #pointlookout  


0💬Normal

Laksa Joe - Linguine pasta stirred in a laksa seafood sauce with crab, scallops, squid and king prawns. The laksa flavour was robust yet light with just the right amount of coconutty spice. The food at The Malayan Council was all round great!   #laksa     #lunch     #dinner     #linguine     #pasta     #themalayancouncil     #sgig     #igsg     #sgfoodies     #sgcafe     #sgcafefood     #seafood     #singaporefood  


0💬Normal

  #summer     #dinner     #seafood     #asmak     #marassi     #friends     #family  


0💬Normal

Beat the summer heat with the most delicious & refreshing cocktails 🍹  #dibl  marbella


1💬Normal

  #seafood     #fruitsdemer     #crustac  s   #zeevruchten     #wissant     #france     #enjoyinglife     #tasty     #food  


0💬Normal

🦀🦐🦑🐙🐚🐟🐠   #seafood     #instaday     #instagood     #instalife     #instalike     #instagram     #instafood     #igersitalia     #igers     #sea     #mare     #fish     #food     #foodporn     #foodblogger     #foodaddict     #foodphotography     #like4like     #cibo     #delicious     #cozze     #photography     #picoftheday     #photooftheday     #pasta     #likeforfollow     #like4follow     #foodlogitalia     #photo     #pescefresco  


0💬Normal

다섯째주 연어 들어오는 날!!♥️ 항상 정직하고 신선하게 판매하겠습니다!!😊😊😊😊


2💬Normal

  #summer    #summervibes    #summer2019    #parga    #pargagreece    #pargadise    #ig  _greece  #igers  _greece  #igers    #igdaily    #daily    #instdaily    #se    #seafood    #seaview    #blue    #bluesky    #sky    #endlessblue    #sun    #greece    #traveltogreece    #homesweethome    #homeplace   🙆🏻‍♀️


0💬Normal

I❤it.... Oktopus Carpaccio mit Crevetten ....genau mein Ding....yummi.   #oktopus     #crevette     #casalomonaco     #fisch     #pesce     #seafood     #cucinamediterranea     #italiangirl  


0💬Normal

Introducing Speciality Dishes by our culinary chef from Sichuan. A must try anytime you visit our restaurant. Stir fried and tender Chicken Gizzard with pickled pepper an exciting yet very unique recipe to try as starter in our restaurant. 佳味鱼香阁 - 招牌菜 (Our Signature Dishes). Spice that is just right😋🌶🔥 佳味鱼香阁 Visit us to enjoy Authentic Sichuan Cuisine! Bringing Traditional Delicacies from A Beautiful Province of Southwestern China, Sichuan. www.jiawai.sg +65 6513 0593 Kitchener Rd, 155, Singapore 208528 Open from 11am- 2pm, 5pm-1am . . . . . . . . . .   #singapore     #sichuan     #cuisine     #delicacies     #traditionalfood     #bestsichuanfoodintown     #chinese     #seafood     #pork     #spice     #jiaweiyuxiangge     #singapore     #sichuanfood     #resturants     #chilioil     #fish     #fishdish     #sichuancuisine     #spicyfood     #yummy     #chicken     #gizzards     #musttry     #greatwithbeer   佳味鱼香阁 - 美食大全   @singaporefoodlisting     @singaporefoodstory     @foodinsing     @singaporefooddiaries     @singaporefoodies     @grabfoodsg     @singapore  .foodie   @foodpandasg  


0💬Normal

Ya estamos al servicio y a la atención a todas las personas que deseen visitar nuestra instalación dedicada a complacer el paladar de los comensales ‼️✨🍽ven a la Calle 109 Av. 110 y júzgalo tu mismo 🤤🐟🦐   #cevicheria     #chicharroncamaron     #ceviches     #encebollados     #seafood     #mantaecuador     #restaurante     #arrozmarinerohoy  


0💬Normal

Saute Halibut   #firsttime     #halibut     #seafood     #craving  


0💬Normal

Next Page